Dag 4: Eerste dag op project - Reisverslag uit Pokukrom, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu Dag 4: Eerste dag op project - Reisverslag uit Pokukrom, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu

Dag 4: Eerste dag op project

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Ghana

18 Juli 2019 | Ghana, Pokukrom

Eindelijk de volle 8 uur slaap te pakken. Toen we wakker werden rond een uur of 6 stond het ontbijt klaar en maakten we ons op voor een lange maar indrukwekkende dag. We vertrokken met ze allen in de schoolbus op weg naar de school in Pokukrom waar ons project van start ging. We kregen een warm welkom en gelijk hingen alle kinderen om ons nek. Natuurlijk moest er ook gewerkt worden en begonnen we met het sjouwen van bakstenen voor het toiletgebouw. Vincent: "Helaas was ik zo eigenwijs om mijn normale schoenen, die ik normaal naar school aan doe, te gebruiken voor het bouwen en sjouwen. Dus mam, sorry maar de schoenen zijn niet meer de oude." Toen we klaar waren met sjouwen hadden we tijd voor de kinderen en we kregen gelijk vragen op ons afgevuurd. 'What is your name' 'How old are you' , dat ging zo de hele dag door. Tussendoor was het tijd voor de lunch waar we heerlijke Ghanese pasta met tomatensaus en Ghanese knakworst geserveerd kregen. Vervolgens was het tijd om de hokjes van het toiletgebouw te bouwen en dat werd dus lekker metselen. Verder deden we liedjes, dansjes en spelletjes met de kinderen en iedereen had wel een aantal kinderen aan zich hangen. De kinderen waren erg in ons geïnteresseerd en blij om nieuwe dingen te ontdekken zoals de kleur van onze huid en ons haar. Werken en spelen wisselden elkaar af gedurende dag en uiteindelijk waren we wel kapot. Maar de muurtjes voor de toiletten binnen stonden aan het einde van de dag! Om de dag af te sluiten aten we samen bonen met rijst en een sausje erbij. Straks gaan we na een goede douchebeurt en een leuk spelletje lekker slapen.

• 18 Juli 2019 - 16:59

Margo:

Goed bezig! Jammer van de schoenen maar de muurtjes staan! Nog veel plezier met elkaar.
    Margo

• 18 Juli 2019 - 17:04

Linda De Graaf:

Leuk om jullie belevenissen te lezen! Genieten daar met bouwen en het enthousiastme van de kinderen!

• 18 Juli 2019 - 17:05

Linda De Graaf:

• 18 Juli 2019 - 17:10

Luuk En Annemarie:

Goede start. Leuk dat de kinderen zo enthousiast zijn.

• 18 Juli 2019 - 17:14

Jeroen:

Wat goed om te lezen, dat jullie zo hard aan het werk zijn!
    En wat leuk dat al de kinderen zo enthousiast zijn.
    Goed slapen en morgen weer verder.

• 18 Juli 2019 - 17:14

Amarens:

Hé leukerds, wat een belevenissen zeg. Heerlijk om jullie hilarische blogs te lezen. Fijn dat jullie veilig en wel op de plaats van bestemming zijn aangekomen. En gewoon al hebben gebouwd zo mag ik het graag horen! Tsja armhaar blijft iets reuze interessants.
    Zet em op!

• 18 Juli 2019 - 19:48

Maurice En Nicolette:

Lijkt me hartverwarmend al die kindertjes om je heen. Leuk dat jullie aan het metselen zijn, zie je meteen resultaat! Veel plezier !

• 19 Juli 2019 - 04:47

Monique:

Wat ontzettend leuk om jullie belevenissen te lezen! Kijken iedere keer uit naar jullie volgende blog en genieten van jullie hilarische verhalen. Heel veel plezier daar. Zijn super trots op jullie allemaal.

• 19 Juli 2019 - 05:50

Arjen&Anke:

Hoi Vincent en de anderen,

Superleuk om van je te horen. Wij denken aan jullie en wensen jullie nog een toptijd toe in Ghana. Groeten

• 19 Juli 2019 - 08:27

Jaap En An:

Lieve schatten wat fijn dat het goed gaat en dat jullie genieten met houwen en de kinderen. Maak er een mooi feest van. Voor allemaal een dikke

• 19 Juli 2019 - 08:32

Jaap En An:

Sorry het moet zijn bouwen en een dikke zoen.

• 19 Juli 2019 - 08:32

Sandra:

Lieve allemaal, wat is het toch leuk om jullie zo te kunnen volgen, alsof wij er bij zijn!
    Have fun met elkaar en heb de tijd van je leven! En blijf ons trakteren op deze geweldige verhalen. Liefs, Sandra en Benjamin

• 19 Juli 2019 - 09:49

Cor En Ineke:

Zo, nu aan het werk, èn gezelligheid met de kinderen, èn lekker eten: dè ideale combinatie !! Hou dit vol.

• 19 Juli 2019 - 13:44

Tonny :

Ik vind het erg leuk om iedere dag jullie belevenissen te lezen.
    Fijn dat jullie zo enthousiast ontvangen zijn door de kinderen.
    En geweldig dat jullie zo hard aan het werk zijn, en met de kinderen spelen. Veel plezier in Ghana.

• 19 Juli 2019 - 15:53

Anja En Paul Vd Vlugt :

Hoi Ghana gangers. Wat een belevenissen! Wij vinden het erg mooi om tijdens onze vakantie jullie belevenissen te lezen. Jullie hebben al in deze vier dagen meer beleefd dan wij Fantastisch werk vooral voor de kinderen. Hier doen jullie het voor.!

Ghana

Van 15 juli tot 1 augustus gaan wij met een groep enthousiaste jongeren op werkvakantie naar Ghana. We gaan daar verder bouwen aan een school (toiletgebouw bouwen, pleisteren, schilderen), lessen en sport- en spelactiviteiten organiseren en het belang van onderwijs verspreiden onder de lokale bevolking. Om het geld voor deze reis bij elkaar te krijgen, hebben wij verschillende acties gehouden. Hiermee hebben wij een superbedrag opgehaald dat ver boven ons streefbedrag is. Op deze blog zullen wij u op de hoogte houden van de vorderingen en avonturen die wij tijdens deze reis zullen meemaken. Veel plezier bij het lezen van onze reisverhalen!

Actief sinds 28 Juni 2019