Dag 8: Eerste dag van de nieuwe week - Reisverslag uit Pokukrom, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu Dag 8: Eerste dag van de nieuwe week - Reisverslag uit Pokukrom, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu

Dag 8: Eerste dag van de nieuwe week

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Ghana

22 Juli 2019 | Ghana, Pokukrom

Vanochtend begon de dag voor velen niet zo lekker. Er zijn namelijk wat zieken (buikklachten). We begonnen met zijn alle aan het ontbijt na een korte bijbelstudie van pastor Kofi. Daarna hebben de meeste van ons wat gegeten maar dat ging niet van harte. Om 9 uur gingen we met ze allen gezellig in de bus naar de school toe. Daar aangekomen bleken sommige van ons toch wat zieker te zijn dan we dachten. En zijn we uiteindelijk met 12 mensen begonnen met stenen sjouwen. Deze stenen worden gebruikt voor de kantine die gebouwd wordt. De stenen waren best zwaar waardoor de meeste van ons snel wilde stoppen omdat het te zwaar was voor onze armen. Gelukkig was er ook een groep die de grond recht maakte van het toilet gebouw. En konden we op een gegeven moment wisselen. Om ongeveer 12 uur konden we lekker lunchen met worstjes en jolof en met als toetje een stuk watermeloen. Na de lunch zijn we les gaan geven aan de onderbouw. De activiteiten waren tekenen, vouwen, slinger maken en op magic papier tekenen. De kinderen vonden het erg leuk. Om ongeveer 4 uur zijn we terug naar het verblijf gegaan en zijn de zieke gelijk naar bed gegaan. De rest is gaan douchen en daarna spelletjes wezen spelen. Als avond eten hadden we de restjes van de lunch. Vanwege vele zieken ging iedereen vroeg naar bed om morgen hopelijk weer gezond op te staan.

• 22 Juli 2019 - 17:42

Annemarie Voet :

Wat vervelend al die maag/darmklachten. Heel veel sterkte en beterschap allemaal.

• 22 Juli 2019 - 17:46

Maurice En Nicolette:

Je weet dat de kans groot is maar als het dan ook werkelijk zo is valt dat best tegen. Beterschap, hoop dat het snel over is.
    Lijkt me enig om te knutselen met de kinderen, om te zien dat ze het leuk vinden. Jullie maken toch wel overal foto’s van hè?
    Groetjes uit een warm Nederland

• 22 Juli 2019 - 18:06

Nielspeter:

Sterkte en beterschap!! We leven met jullie mee.

• 22 Juli 2019 - 18:14

Tjeerd, Annelies En Wouter:

We hopen dat iedereen snel weer beter is. Stoer dat de rest gewoon doorgaat en wat zullen de kinderen genieten van jullie. En jullie van hen. Slaap lekker en morgen gezond weer op!

• 22 Juli 2019 - 18:39

Muriel:

Ach wat sneu dat er zieken zijn... veel beterschap, bikkels!

• 22 Juli 2019 - 19:10

Paul En Anja:

Hoop dat iedereen snel op knapt en jullie met het mooie werk door kunnen gaan.
    Beterschap aan de zieken.

• 23 Juli 2019 - 03:50

Jacques Van Leeuwen:

snel beter worden God bless you !!

• 23 Juli 2019 - 05:32

Daniëlle Rijswijk:

hi, vorig jaar heb ik daar 2 bijzondere jongetjes ontmoet door middel van deze reis en ben echt heel erg benieuwd hoe het met ze gaat..! het gaat om kofi (spreekt het uit als koffie) en denvin! Ik hoop met heel mijn hart dat ik ze nog voorbij zie komen op een foto..
    Heel erg veel plezier daar en geniet van dit avontuur!

• 23 Juli 2019 - 06:46

Marcia:

Beterschap voor de zieken onder jullie!

• 23 Juli 2019 - 07:13

Hinke Van Breeden:

Na alle verslagen te hebben gelezen kan ik alleen maar bewondering voor jullie hebben.
    Wat doen jullie het goed zeg!!!! Jammer dat er toch nog maagproblemen optreden, mag ik jullie een tip geven? Elke dag een glas op blikje cola drinken werkt! Dit moesten wij doen op onze reizen naar Egypte en Jordanië met ds. Wolswinkel. Er is toen niemand ziek geweest.
    Blijf met veel plezier daar werken en genieten. Een hartelijke groet uit een warm Alkmaar.

• 23 Juli 2019 - 17:38

Jan Willem En Diana:

Lieve allemaal, we hopen en bidden dat de zieken snel weer op mogen knappen. Hou vol met elkaar!

Ghana

Van 15 juli tot 1 augustus gaan wij met een groep enthousiaste jongeren op werkvakantie naar Ghana. We gaan daar verder bouwen aan een school (toiletgebouw bouwen, pleisteren, schilderen), lessen en sport- en spelactiviteiten organiseren en het belang van onderwijs verspreiden onder de lokale bevolking. Om het geld voor deze reis bij elkaar te krijgen, hebben wij verschillende acties gehouden. Hiermee hebben wij een superbedrag opgehaald dat ver boven ons streefbedrag is. Op deze blog zullen wij u op de hoogte houden van de vorderingen en avonturen die wij tijdens deze reis zullen meemaken. Veel plezier bij het lezen van onze reisverhalen!

Actief sinds 28 Juni 2019