Dag 16: Toerist uithangen - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu Dag 16: Toerist uithangen - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu

Dag 16: Toerist uithangen

Door: Emma Bakker

Blijf op de hoogte en volg Ghana

30 Juli 2019 | Ghana, Cape Coast

Vandaag zijn we wakker geworden op onze nieuwe en laatste bestemming: Cape Coast. We begonnen onze dag met een niet zo uitgebreide ontbijtkeuze van havermout, brood en ei. Nadat we ons ontbijt op hadden gingen we weer in de bus bij Sammy, om een dag met een hoop excursies tegemoet te gaan. Onze eerste stop was bij het Kakum National Park. Het wegdek er naartoe was op zijn zachts gezegd hobbelig. Het geluid van de banden op het zandweggetje overstemde al onze stemmen, dus de busreis was lekker rustig ;).
In Kakum National Park gingen we samen met een gids een stukje door het regenwoud lopen en op touwbruggen tussen de bomen lopen. De meesten van ons liepen de gehele route op de canopy walk en konden genieten van het prachtige uitzicht, maar sommigen hadden iets meer moeite met de hoogte en liepen een verkorte route zodat zij zo snel mogelijk weer met beide benen op de grond konden staan.
Hierna was het tijd voor eindelijk weer een westerse lunch. We aten lekkere spaghetti, hamburgers en cheeseburgers.
Nadat we ons hadden volgestopt gingen we terug de bus in op weg naar een kasteel. Toen we er waren aangekomen liepen we langs een klein kraampje met kokosnoten, dus kochten we er een paar om op te drinken. Het fort bleek een oud slavenfort, een beetje hetzelfde als het fort waar we gisteren waren. Ondanks dat we grotendeels dezelfde informatie kregen was het nog heftiger om te zien, omdat onze gids het vol passie vertelde en dit fort er, in tegenstelling tot het fort van gister, speciaal voor was gebouwd om slaven gevangen te houden.
De avond hebben we doorgebracht in een beach bar, waar we eindelijk weer WiFi hadden. Iedereen kon even genieten van alle appjes die ze van hun ouders en vrienden hadden gemist en we hebben kunnen genieten van het uitzicht op de zee.
Morgen is alweer onze laatste dag, gaan we nog naar de markt in Accra en vliegen we terug, dus vanavond slaapt iedereen hopelijk lekker lang zodat we de reis goed kunnen afsluiten!

• 30 Juli 2019 - 18:26

Maurice En Nicolette:

Dankzij de WiFi al even wat moois gezien via een paar foto’s die Luna ons stuurde. Zo te zien hebben jullie genoten. Een hele fijne laatste dagen een goede terugreis gewenst

• 30 Juli 2019 - 18:37

Anneke En Hans:

Goeie reis terug. We zijn benieuwd naar ervaringen.

• 30 Juli 2019 - 18:40

Tjeerd, Annelies En Wouter:

Heerlijk die verhalen en wat fijn om Paulien haar stem even te horen. Lang leve de WiFi. Heel veel plezier morgen met inkopen doen. Het moet wel allemaal in jullie koffer passen hoor.
    Tot appse, op het vliegveld hebben jullie weer WiFi.

• 30 Juli 2019 - 19:44

Muriel:

Een indrukwekkende, maar vooral leuke dag: dik verdiend! En fijn dat er even WIFi en dus contact was. Veel plezier nog morgen een goede reis naar het vliegveld!

• 31 Juli 2019 - 02:42

Nielspeter:

Een goede terugvlucht!

• 31 Juli 2019 - 03:57

Margo:

Beste Ghana reizigers.

Wat een ervaringen en wat een mooie reis. Ik heb genoten van jullie verslag en en foto's en ben blij dat jullie zo'n leuke werkvakantie hebben gehad.

Groetjes van Margo

• 31 Juli 2019 - 04:33

Henk En Helene:

lieve mensen, het was inderdaad heel fijn om jullie verslagen te lezen. Jullie schreven deze erg leuk, waardoor je het beeldend voor je kon zien! We wensen jullie een heel goede terugreis. Tot ziens in Alkmaar!

• 31 Juli 2019 - 09:35

WiekeW:

Wat een mooie reis hebben jullie! Een goede terugreis!

• 31 Juli 2019 - 11:19

Fam. Wiggelinkhuizen:

Een voorspoedige reis weer terug naar huis ✈

• 31 Juli 2019 - 17:16

Henk Stiegheuver:

Wat een prachtige reis verslag steeds van jullie. Fantastisch om dat elke dag weer te lezen. Nu een goede en veilige thuisreis.

Ghana

Van 15 juli tot 1 augustus gaan wij met een groep enthousiaste jongeren op werkvakantie naar Ghana. We gaan daar verder bouwen aan een school (toiletgebouw bouwen, pleisteren, schilderen), lessen en sport- en spelactiviteiten organiseren en het belang van onderwijs verspreiden onder de lokale bevolking. Om het geld voor deze reis bij elkaar te krijgen, hebben wij verschillende acties gehouden. Hiermee hebben wij een superbedrag opgehaald dat ver boven ons streefbedrag is. Op deze blog zullen wij u op de hoogte houden van de vorderingen en avonturen die wij tijdens deze reis zullen meemaken. Veel plezier bij het lezen van onze reisverhalen!

Actief sinds 28 Juni 2019