Dag 17: Markt Accra en laatste minuten Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu Dag 17: Markt Accra en laatste minuten Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu

Dag 17: Markt Accra en laatste minuten Ghana

Door: Iedereen

Blijf op de hoogte en volg Ghana

31 Juli 2019 | Ghana, Accra

Daar zitten we dan, half 11 lokale tijd, en ingecheckt en wel op het vliegveld van Accra. Morgen om 13:00 uur verwachten we te landen op Schiphol. Nog een lange reis te gaan dus.

We kijken allemaal terug op een super geweldige reis, welke we vandaag op de markt van Accra hebben afgesloten. Er zijn tassen vol met souvenirs gekocht dus zeker geslaagd. Gelukkig kregen we wat uitleg en hulp van ma Kate en haar dochter, Nanaya, bij het afdingen en mensen die je binnen in hun kraam willen lokken. Na enige tijd kregen we er zelf ook handigheid in en werd het een leuk spelletje om voor zo min mogelijk Ghanese Cedis zoveel mogelijke leuke spullen te kopen. Vincent werd helemaal aangekleed in zijn Afrikaanse outfit en Alexandro werd helemaal volgehangen met souvenirs gekocht door ma Kate. Ma Kate noemde Alexandro de hele reis al 'her boy' (hij lijkt op haar zoon volgens haar) en daarom moest hij eens lekker verwend worden. We hebben nog lekker gegeten en zijn toen richting het vliegveld gereden. Toen we de kiss and ride op reden bij het vliegveld viel ons busje uit. De laatste meters hebben we geduwd, maar wat een geluk dat het daar gebeurde. We kregen hele dikke knuffels en namen afscheid van onze 'Ghanese ouders', terwijl Sammy de buschauffeur de bus weer aan de praat probeerde te krijgen. Gelukkig zagen we toen we de hal binnenliepen de bus wegrijden dus eind goed al goed (denken we). Samen hebben we op het vliegveld de reis geëvalueerd en afscheid genomen van Jermay. Hij blijft nog een week in Ghana om zijn familie te bezoeken. Nu zitten we klaar voor het boarden. Best gek de laatste minuten in Ghana, Afrika. Het heeft ons veel gebracht en veel geleerd. We gaan het missen, maar zien er ook naar uit onze familie en vrienden weer in de armen te sluiten en al onze verhalen en foto's te delen. Tot morgen!

• 31 Juli 2019 - 21:38

Maurice En Nicolette :

Hele goede terugreis en tot morgen

• 01 Augustus 2019 - 03:05

Annelies:

En nu zijn jullie al weer bijna in Lissabon! Nog een paar uurtjes wachten en dan op naar Amsterdam! Goede reis nog het laatste stukje en tot op Schiphol!

• 01 Augustus 2019 - 05:01

Gea En Harry:

Welkom thuis na een reis met heel veel belevenissen, we horen graag jullie verhalen.

• 01 Augustus 2019 - 06:40

Judith Kruit - Livingstone:

Hallo toppers!
    Wouw... Als jullie dit lezen zijn jullie geland. Wat een prachtige verhalen hebben jullie gedeeld in jullie vlogs. Onze complimenten, we hebben ze met heel veel plezier gelezen. Heel veel succes met 'landen' in Nederland. Een warme, hartelijke groet uit Amersfoort

• 01 Augustus 2019 - 08:00

Cor En Ineke:

Bijna weer thuis, nu begint het bogen op een mooie ervaring, waar je trots op kunt zijn.

Ghana

Van 15 juli tot 1 augustus gaan wij met een groep enthousiaste jongeren op werkvakantie naar Ghana. We gaan daar verder bouwen aan een school (toiletgebouw bouwen, pleisteren, schilderen), lessen en sport- en spelactiviteiten organiseren en het belang van onderwijs verspreiden onder de lokale bevolking. Om het geld voor deze reis bij elkaar te krijgen, hebben wij verschillende acties gehouden. Hiermee hebben wij een superbedrag opgehaald dat ver boven ons streefbedrag is. Op deze blog zullen wij u op de hoogte houden van de vorderingen en avonturen die wij tijdens deze reis zullen meemaken. Veel plezier bij het lezen van onze reisverhalen!

Actief sinds 28 Juni 2019