De eerste dag! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu De eerste dag! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu

De eerste dag!

Door: Madelief

Blijf op de hoogte en volg Ghana

16 Juli 2019 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Nou we hebben de reis overleefd hoor, en hoe.
De reis opzich was al een heel avontuur.
Op Lissabon hadden we een lange overstap. Daar zijn we met de metro richting de kust gegaan. Daar hebben we op een terrasje gezeten en lekker op het grasveld gechilled. Rond 17.00 zijn we aan onze vlucht maar Accra begonnen. We vielen al meteen op in de gate, tussen al onze zwarte medepassagiers. In het vliegtuig kregen we een overheerlijke maaltijd, die bestond uit pasta of vis, een broodje, een bakje sla wat super bitter was en een puddingkje die veel te stijf stond van de gelatine. Maar goed, voor een vliegtuigmaaltijd viel het ons allemaal wel mee. Aan het einde van de vlucht moesten we een hele stapel formulieren invullen, op elk formulier werd dezelfde informatie gevraagd en eenmaal aangekomen in Accra werden ze meteen uit onze handen getrokken en op een grote stapel gegooid. Wij schatten de kans erg klein dat de daadwerkelijk wat gaan doen met die briefjes, maar ach, we waren er al op voorbereid dat de efficiëntie en logica niet altijd te volgen is in Afrika dus het maakte verder niets uit. Op het vliegveld werden we gescand door een infra rood camera. Iris haar lichaamstemperatuur was 37.7 graden, dus volgens de Security was ze ziek. Ze zeiden ‘Go wash your face’ , dus Iris even opgefrist in het toilet en haar jas uit gedaan. Toen was ze spontaan weer beter en toen mocht ze wel door. Sterre kreeg meteen een huwelijks aanzoek bij de douane, dat wanneer ze haar opleiding afgemaakt had ze wel naar Accra kon komen.
Sterre wist dit met een knipoog af te wimpelen.
Bij de bagageband kwamen we er al snel achter dat we een aantal koffers misten. De mensen zonder koffer moesten in een apart kamertje wat formulieren invullen. In dit kamertje stond letterlijk de helft van onze vlucht, en een man personeel, die alle gegevens met een vinger aan het invoeren was. Nou, jullie snappen zelf ook wel dat dat wel eventjes ging duren. De emoties liepen dan ook hoog op bij medepassagiers in dat kamertje. Mensen werden boos en een aantal begonnen te schreeuwen. Na ruim een uur konden we met pastor Kofi en twee Franse mannen, waarvan niemand wist wat ze bij ons deden, met de bus naar het hotel. We lagen allemaal in een deuk toen het oude witte busje om werd getoverd in een feestbus. De LED lampen gingen aan en achterin hingen twee grote boxen.
Eenmaal op de onverharde weg, werden we allemaal weer even lekker wakker geschud. In het hotel hebben we een harde en ietwat rommelige nacht beleefd, maar de sfeer zit er goed in. Vandaag hopen we de koffers aan het einde van de middag op te halen en dan morgen echt te vertrekken naar Pokukrom. Jullie horen van ons, de mazzel.

• 16 Juli 2019 - 14:30

Nielspeter:

Hoi allemaal!

Fijn dat jullie goed en wel gearriveerd zijn!
    Heb goede dagen in Ghana.
    We leven met jullie mee en zijn reuze trots op jullie inzet.

Doetie en Nielspeter

• 16 Juli 2019 - 15:20

Jan Willem En Diana:

Wat ontzettend leuk om te lezen! Goede reis naar Pokukron.

• 16 Juli 2019 - 15:42

Letty:

Wat leuk geschreven, ik zag het gelijk helemaal voor me ... Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag! Groetjes uit Alkmaar.

• 16 Juli 2019 - 15:47

Henk Stiegheuver:

Mooi reisverslag. En dit is pas de eerste dag. Kijken uit naar het vervolg.

• 16 Juli 2019 - 15:55

Jorrit :

Wat een avontuur nu al! Lekker van genieten en probeer er de lol van dit soort ''tegenslagen'' in te zien. Over een maand lach je erom. Goede reis naar Pokukrom!
    Groetjes Jorrit en Manouk

• 16 Juli 2019 - 16:07

Juul Rijpkema:

Klinkt nu al als een echt avontuur! Sterkte en een goede voortzetting van de reis ... met alle bagage!

• 16 Juli 2019 - 16:27

Jolanda Snip:

Leuk verslag van de eerste dag! Succes allemaal?

• 16 Juli 2019 - 16:33

Luuk En Annemarie:

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Ghana. En wat leuk om het eerste reisverslag te lezen. Het klinkt allemaal echt Afikaans. En dat is maar goed ook anders zaten jullie op een ander continent. Hopelijk zijn de koffers er snel en kunnen jullie verder. Het binnenland in. We zijn benieuwd naar jullie volgende verslag. Goede busreis. We denken aan jullie.

• 16 Juli 2019 - 16:46

Tjeerd En Annelies:

Wat lekker dat jullie de vlucht gehad hebben. En veilig in Accra zijn beland. Volgens mij zijn jullie al over Pokukrom heen gevlogen maar uitstappen is dan wel een beetje lastig. Een hele goede reis met de bus en gebruik al jullie zintuigen om Ghana te ontdekken. Heb een hele fijne tijd met elkaar!

• 16 Juli 2019 - 16:56

WiekeW:

Eerste etappe gehad. Op naar Pokukrom! Succes en vooral veel plezier!

• 16 Juli 2019 - 17:57

Arjen&Anke:

Tsjonge, dat klinkt al super spannend! Wij wensen jullie een goed vervolg van de reis en zijn benieuwd naar de volgende reisverslagen. Heb het verder goed met elkaar. Hartelijke groeten van Arjen&Anke

• 16 Juli 2019 - 18:06

Attje:

Jongens en meisjes wat een avontuur.

• 16 Juli 2019 - 19:07

Maurice En Nicolette:

Wat een leuk reisverslag, heel beeldend. Nog wat van Accra kunnen zien? Hele goede reis morgen, jullie zullen vast ogen te kort komen!

• 17 Juli 2019 - 03:55

Gea En Harry:

Wat een mooi verslag van de reis en aankomst. Geweldig dat we een stukje via deze weg kunnen meelopen. We kijken uit naar het volgende verslag. Veel succes.

• 17 Juli 2019 - 19:09

Fam. Wiggelinkhuizen:

Fijn om te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn. Die koffers komt allemaal wel goed zo te horen. Een goede reis gewenst naar jullie werkbestemming.

• 18 Juli 2019 - 11:35

Helma Van Der Neut:

Wat leuk om dit verslag te lezen. De sfeer zit er al goed in! Hopelijk heeft inmiddels iedereen zijn koffer en zijn jullie op plaats van bestemming om de missie te vervullen. Veel succes!

Ghana

Van 15 juli tot 1 augustus gaan wij met een groep enthousiaste jongeren op werkvakantie naar Ghana. We gaan daar verder bouwen aan een school (toiletgebouw bouwen, pleisteren, schilderen), lessen en sport- en spelactiviteiten organiseren en het belang van onderwijs verspreiden onder de lokale bevolking. Om het geld voor deze reis bij elkaar te krijgen, hebben wij verschillende acties gehouden. Hiermee hebben wij een superbedrag opgehaald dat ver boven ons streefbedrag is. Op deze blog zullen wij u op de hoogte houden van de vorderingen en avonturen die wij tijdens deze reis zullen meemaken. Veel plezier bij het lezen van onze reisverhalen!

Actief sinds 28 Juni 2019