Dag 5: Tweede bouwdag en sport/spel met kinderen - Reisverslag uit Pokukrom, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu Dag 5: Tweede bouwdag en sport/spel met kinderen - Reisverslag uit Pokukrom, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu

Dag 5: Tweede bouwdag en sport/spel met kinderen

Door: Luna

Blijf op de hoogte en volg Ghana

19 Juli 2019 | Ghana, Pokukrom

Toen we allemaal wakker waren hebben we een bijbelstudie gehad van pastor Kovi en daarna hadden we het ontbijt. Om half 9 vertrokken we naar de school in Pokukrom en begonnen we met het cement scheppen en sjouwen naar de bouwvakkers. Het zweet drupten van ons gezicht toen we om half 11 de pauze bel hoorden. Iedereen was bedondert met kinderen. De zelfde vragen kwamen weer langs en nog een keer. Toen de kinderen weer de school in moesten gingen wij lekker lunchen. De lunch was kip met yam (een soort wortel wat smaakt als aardappel, erg lekker!!). Na de lunch moesten wij een spelletjes middag organiseren. We hadden de spelletjesmiddag bedacht op het voetbalveld, maar toen we daar aan kwamen werden we omsingelt door honderden kinderen van een ander school. We konden geen kant meer op en de ballonnen werden letterlijk uit onze handen getrokken. Toen we een uitweg hadden gevonden, gingen we toch maar bij de school de spelletjes doen, zodat we de andere kinderen enigszins op afstand konden houden. Iedereen kreeg een klas aangewezen waar we alle spelletjes (7) mee langs gingen, zoals spijker poepen en Annemaria koek koek. Toen we met de ballonnen naar buiten kwamen scheurde de kinderen als een malle, iedereen wou er één. Toen het begon te regenen liep alles een beetje in de soep. De helft van de groep dook de school in terwijl de andere de regen niet erg vonden. Binnen werden liedjes gezongen zoals all mesa en we are jumping, beide nummers waar je springt en stapt als een malle. De anderen waren buiten nog verder met de spelletjes. Het avondeten verassende iedereen: PANNENKOEKEN. Naomi en Emma N hadden geholpen met bakken en ze waren erg lekker. We gingen met de bus weer terug naar het hotel waarnaar het met bakken uit de lucht kwam. We konden elkaar niet meer verstaan. We hopen nog af te kunnen sluiten met een potje weerwolven als de regen nog gaat stoppen.

• 19 Juli 2019 - 18:07

Anja En Paul:

Lekker dan afspoelen in de regen na gedane arbeid.
    Jullie zijn toppers

• 19 Juli 2019 - 18:12

Maurice En Nicolette:

Bedankt weer voor de update! We kijken er erg naar uit iedere dag. Dat bouwen met die warmte lijkt me idd niet meevallen! Goed voor de conditie

• 19 Juli 2019 - 18:14

Annemarie En Dian:

Jullie zijn goed bezig en dat in die hitte. Knap hoor.

• 19 Juli 2019 - 18:35

Annemarie En Luuk :

Lekker bezig met zn allen. Gelukkig zijn de kinderen enthousiast, net als jullie. Hopelijk is het gestopt met regenen zodat jullie zelf ook nog een spelletje kunnen doen. We kijken uit naar het verslag van morgen

• 20 Juli 2019 - 05:13

Martijn:

Wat een mooie ervaringen. En geweldig dat ze zo nieuwsgierig en blij zijn met jullie. Mooie prestatie. Toppers zijn jullie

• 20 Juli 2019 - 07:20

Cees & Mary De Vries:

Jullie zijn goed bezig als wij dat zo lezen en de foto's bekijken.
    Zien naar het volgende verslag en de foto's uit

• 20 Juli 2019 - 09:30

Trijnie:

Tjeetje nu al het verslag van dag 5. Het gaat n i et helemaal zonder horten en stoten begrijp ik. Maar jullie kunnen het. Die klus klaren. Nog veel plezier allaal! Trijnie

• 22 Juli 2019 - 06:35

Marcia:

Klinkt als een waardevolle dag! Ik kijk uit naar dag 6.

Ghana

Van 15 juli tot 1 augustus gaan wij met een groep enthousiaste jongeren op werkvakantie naar Ghana. We gaan daar verder bouwen aan een school (toiletgebouw bouwen, pleisteren, schilderen), lessen en sport- en spelactiviteiten organiseren en het belang van onderwijs verspreiden onder de lokale bevolking. Om het geld voor deze reis bij elkaar te krijgen, hebben wij verschillende acties gehouden. Hiermee hebben wij een superbedrag opgehaald dat ver boven ons streefbedrag is. Op deze blog zullen wij u op de hoogte houden van de vorderingen en avonturen die wij tijdens deze reis zullen meemaken. Veel plezier bij het lezen van onze reisverhalen!

Actief sinds 28 Juni 2019