Dag 3: Reis naar Pokukrom - Reisverslag uit Pokukrom, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu Dag 3: Reis naar Pokukrom - Reisverslag uit Pokukrom, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu

Dag 3: Reis naar Pokukrom

Door: Emma Bakker

Blijf op de hoogte en volg Ghana

17 Juli 2019 | Ghana, Pokukrom

Zo, we zijn eindelijk aangekomen op onze bestemming voor de komende 2 weken. Vanmorgen om 4.45 ging de wekker, omdat Kofi erop stond uiterlijk half 6 te vertrekken. Uiteindelijk hadden we wel kunnen verwachten dat dit een Ghanese tijd was en vertrokken we rond 6 uur. Er was ons verteld dat de rit naar Pokukrom ongeveer 6 uur zou duren, zonder tussenstoppen meegerekend. Met veel moeite pasten al onze koffers in het iets te kleine busje, maar we zaten en konden op pad. De eerste stop was na 2 uur bij het huis van Kofi en zijn vrouw, waar ma Kate ons met een knuffel en een lekker ontbijt stond op te wachten. Zij ging samen met haar twee nichtjes met ons mee naar Pokukrom toe. Dit was al een uitdaging op zich, omdat het busje eigenlijk gemaakt was voor 15 man. Wat wij vooraf niet wisten is dat zij hun hele hebben en houden mee wilden nemen en er nog zo'n 15 tassen het kleine busje in werden gepropt. Er zat niks anders op om met 5 man op een bankje te zitten dat eigenlijk is gemaakt voor 3 personen. In de bloedhitte in het busje was dit lastig uit te houden maar gelukkig heeft bijna iedereen nog even kunnen slapen.

Na 4 uur hadden wij een stop om te lunchen. Ergens in een zijstraatje tussen de huizen in parkeerden we met veel moeite het busje, omdat de weg meer gaten in de grond had dan vlakke stukken. Allemaal kregen we een bakje met wat Jollof en kip erin (wie herkent het nog van het eetcafé!). Een lokale bewoner zag ons staan met het eten en kwam binnen een paar seconden haar huis uit om kleedjes neer te leggen zodat wij lekker konden lunchen.

2 uur met de bus later kwamen wij eindelijk aan in Pokukrom. Eerst gingen we nog even langs de school waar wij vanaf morgen zullen werken, en werden wij met een warm welkom ontvangen door tientallen kinderen die erg blij waren dat wij er zijn. Na het uitladen van de tassen met potten en pannen reden we door naar onze guesthouse. Rond 6 uur kwamen wij hier aan: we hebben dus 6 uur langer over de rit gedaan dan dat ons verteld werd! Gelukkig kunnen we nu de avond rustig doorbrengen en ons voorbereiden op morgen, dan beginnen we eindelijk met werken op het project.

• 18 Juli 2019 - 04:03

Maurice En Nicolette:

Klinkt als een plakkerige, vermoeiende reis. Fijn dat jullie er zijn!

• 18 Juli 2019 - 04:34

Tjeerd En Annelies:

Wat heerlijk dat jullie er zijn. Als jullie dagen iedere keer zo gevuld worden zijn de dagboeken te klein om alles op te schrijven. Nu fijn gaan doen waar jullie voor gekomen zijn, bouwen en kids vermaken! Heel veel plezier vandaag en we zijn heel blij dat we jullie zo kunnen volgen. Dikke knuffel van ons

• 18 Juli 2019 - 05:14

Luuk En Annemarie:

Een gastvrij onthaal en blije gezichten. Dat is iets om blij van te worden.

• 18 Juli 2019 - 05:46

Attje:

Ik hoop dat jullie nu uitgerust zijn om te doen waar je voor gekomen bent. Succes ermee.

• 18 Juli 2019 - 06:19

Judith Kruit - Livingstone:

Beste reizigers,
    Wat hebben jullie super grappig blogs zeg. Super leuk om jullie verslagen te lezen. Wat top dat Iris niet ziek is, vrees dat zij en jullie door de bustoch wel weer lekker boven de 37,7 uit zijn gekomen.
    Heel veel plezier vandaag op jullie eerste 'werkdag'. En als jullie dit vanavond lezen... Eet smakelijk! En dat moet lukken met Kate's cookingskills :)
    Hartelijke groetjes,
    van het Livingstoneteam

• 18 Juli 2019 - 11:26

Marci:

Fijn dat jullie op de plek van bestemming zijn !

• 18 Juli 2019 - 13:21

Anne-Mieke:

Wat een feest va;herkenning! Een geweldig avontuur!! Heel veel plezier en succes!

• 18 Juli 2019 - 16:15

Opa En Oma Leeuw:

En dan nu dus de handen uit de mouwen. Veel bouwplezier!

• 18 Juli 2019 - 16:23

Gea En Harry:

Wat hebben jullie al veel meegemaakt in de afgelopen dagen.
    Veel succes met de werkzaamheden in de komende weken.
    We kijken uit naar het volgende verslag. Geweldig om jullie zo te volgen van dag tot dag.

• 18 Juli 2019 - 16:48

Muriel:

Wat een belevenissen, nu al! Super leuk om jullie verhalen te lezen, ik kijk nu alweer uit naar de volgende blog.

• 19 Juli 2019 - 03:14

Bram:

Klinkt heftig! Ben nu al benieuwd naar al je verhalen. Veel plezier en succes met het bouwen x

Ghana

Van 15 juli tot 1 augustus gaan wij met een groep enthousiaste jongeren op werkvakantie naar Ghana. We gaan daar verder bouwen aan een school (toiletgebouw bouwen, pleisteren, schilderen), lessen en sport- en spelactiviteiten organiseren en het belang van onderwijs verspreiden onder de lokale bevolking. Om het geld voor deze reis bij elkaar te krijgen, hebben wij verschillende acties gehouden. Hiermee hebben wij een superbedrag opgehaald dat ver boven ons streefbedrag is. Op deze blog zullen wij u op de hoogte houden van de vorderingen en avonturen die wij tijdens deze reis zullen meemaken. Veel plezier bij het lezen van onze reisverhalen!

Actief sinds 28 Juni 2019