Dag 2 en heel vroeg in de ochtend dag 3 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu Dag 2 en heel vroeg in de ochtend dag 3 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ghana 2019 - WaarBenJij.nu

Dag 2 en heel vroeg in de ochtend dag 3

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Ghana

17 Juli 2019 | Ghana, Accra

Daar rijden we dan, inmiddels bijna de enerverende stad Accra uit. Aangezien we een aantal koffers mistten waren we gedwongen om nog een dag en nacht in Accra door te brengen. Wat Madelief gister ook al schreef. Het plan moest dus aangepast worden, en pastor Kofie en onze chauffeur 'Sammy the whiteman' bedachten een alternatief programma. We startten gisterochtend met een ontbijt bij het hotel waar we sliepen. We kregen zoete, hele vullende, broodjes met een soort van omelet erop. Iedereen was hongerig dus het smaakte ons prima. De meeste van ons hadden goed geslapen, helaas sliep niet iedereen in een fatsoenlijk bed. We hadden 7 tweepersoonskamers voor 15 personen. Naomi, Paulien en Luna deelden een kamer en besloten toch echt niet met z'n drieën in de twijfelaar te gaan liggen. Ze hadden een extra bed gecreëerd van een stapel handdoeken van iedereen uit de groep, met daarom heen een kunstzinnige constructie van twee klamboes aan elkaar. Gelukkig hadden ook zij redelijk goed geslapen.

Na het ontbijt zijn we de stad in gegaan. Met onze witte bus vertrokken we vanaf het hotel over het hobbelpaadje en al snel keken we onze ogen uit. Je hoort verhalen over vrouwen die met kilo's spullen op hun hoofd lopen, mensen die je spullen willen verkopen, de geuren, de drukte.. nou als je het zelf allemaal ziet verkeer je je echt in een cultuurshock. Alexandro wist het mooi te omschrijven met het woord 'indrukwekkend'. We reden met de bus door de stad heen, waarbij we blij mogen zijn dat we weer heelhuids zijn terug gekomen. Het verkeer is 1 grote chaos en het is gewoon een kwestie van je bus/auto ertussen gooien en heel veel toeteren. De verhalen over de busjes die in Afrika een tweede leven krijgen, werden hier bevestigd. In de stad krioelt het van de Hyundai en Volkswagen busjes die volgestampt zitten met veel te veel mensen. Op elk busjes staat wel een sticker met Jezus erop of uitspraken als 'God lives', 'God protect us', grappig als je bedenkt dat het altijd maar weer de vraag is of je heelhuids thuiskomt. In de lange files en wachten voor de stoplichten lopen er allemaal mensen met spullen langs je auto. Van kussens, tot ballonnen, tot pinda's, fruit en water, alles komt voorbij. En dan nog niet te spreken over de markten langs de kanten van de weg, waar het krioelt van de mensen en er allerlei boodschappen door speakers worden geschreeuwd. Na een bezoek aan een botanische tuin en het winkelcentrum, gingen we richting het vliegveld. Biddend dat onze koffers vandaag wel aan zouden komen. Daar zaten we dan met z'n 15'en en na ongeveer 45 minuten bleek dat de 5 ontbrekende koffers er waren, wat een opluchting. Ook was de opluchting van het gezicht van pastor Kofie af te lezen. Na een lange, maar indrukwekkende dag kwamen we terug bij het hotel en zijn we allemaal vroeg gaan slapen. De wekker ging weer om 4:45 uur om vervolgens om 5:15 uur te verzamelen voor vertrek. We hopen op een voorspoedige doorreis, dat lezen jullie vanavond!

• 17 Juli 2019 - 05:43

Maurice&Nicolette:

Wat fijn, weer even een update! Klinkt fantastisch, wat prachtig om te mogen zien. Goede reis vandaag!

• 17 Juli 2019 - 05:54

Jorrit En Manouk :

Geweldig de beschrijving over de Afrikaanse cultuur! Geniet van alle indrukken! Fijn dat de koffers er zijn en een goede reis vandaag!

• 17 Juli 2019 - 06:05

Paul En Anja:

Mooie update. Bedankt. Goede reis naar Pokirum.

• 17 Juli 2019 - 06:10

Hans En Anneke:

Mooie beschrijving van jullie ervaringen. Al zoveel indrukken en dan moet het werk nog beginnen. Succes.

• 17 Juli 2019 - 06:36

Tanja Versfeld:

Veel succes en veel plezier.

• 17 Juli 2019 - 06:43

Attje:

Ik zie uit naar jullie vervolg van de reis

• 17 Juli 2019 - 07:00

Mariella:

wat super om het zo te kunnen volgen...

• 17 Juli 2019 - 08:23

Angela:

Geweldig jullie verhalen. Fijn om op deze manier met jullie "mee te reizen". Veel plezier

• 17 Juli 2019 - 08:25

Luuk En Annemarie:

Fijn om jullie verhalen te lezen en dat de koffers er zijn.

• 17 Juli 2019 - 08:33

Arjen&Anke:

Fijn dat alle koffers er zijn. Een goede reis verder!

• 17 Juli 2019 - 08:51

Siem En Annelies :

Wat leuk geschreven! Wat maken jullie veel nieuwe dingen mee.
    Geniet ervan.

• 17 Juli 2019 - 13:00

Helene:

Op deze manier kunnen we met jullie meereizen en genieten van jullie verhalen! Succes verder!

• 17 Juli 2019 - 13:51

Jan Willem En Diana:

Zo onverwacht toch een mooie bijzondere dag beleefd en nog even goed kunnen rusten voor het volgende avontuur! Blij dat de koffers terecht zijn en bijzonder dat we zo mee kunnen "beleven".

• 17 Juli 2019 - 14:45

Sandra:

Wat een geweldige ervaring voor jullie ! Voor mij heel herkenbaar ! Geniet er van !! Het zal jullie kijk op de wereld hoe dan ook veranderen ! Wat een rijkdom dat jullie deze ervaringen mogen opdoen !

• 17 Juli 2019 - 17:27

Margo:

Hoi Ghana reizigers,

Zo te lezen maken jullie al veel mee en beleven het met de Afrikaanse knipoog. Geniet ervan en veel plezier en succes ,met elkaar.

Ik kijk al uit naar het volgende verhaal,

Margo

• 17 Juli 2019 - 18:17

Cor En Ineke:

Leuk om te lezen en zo te kunnen volgen. Nu op naar de bestemming. Goede vervolgreis en veel succes gewenst.

• 17 Juli 2019 - 18:29

Trudie:

Wauw wat een avo tuur zo op de eerste twee dagen!

Ghana

Van 15 juli tot 1 augustus gaan wij met een groep enthousiaste jongeren op werkvakantie naar Ghana. We gaan daar verder bouwen aan een school (toiletgebouw bouwen, pleisteren, schilderen), lessen en sport- en spelactiviteiten organiseren en het belang van onderwijs verspreiden onder de lokale bevolking. Om het geld voor deze reis bij elkaar te krijgen, hebben wij verschillende acties gehouden. Hiermee hebben wij een superbedrag opgehaald dat ver boven ons streefbedrag is. Op deze blog zullen wij u op de hoogte houden van de vorderingen en avonturen die wij tijdens deze reis zullen meemaken. Veel plezier bij het lezen van onze reisverhalen!

Actief sinds 28 Juni 2019